CONSIDERACIÓNS ESTRATÉXICAS
PARA A PROMOCIÓN DO TURISMO EN GALICIA
A TRAVÉS DO CINE

 

María Lorena Rodríguez Campo / José Antonio Fraiz Brea
Universidade de Vigo

Recibido: 12 de maio de 2010
Aceptado: 26 de xullo de 2010


Resumo: Diversos investigadores están analizando o papel que o cine pode ter na creación da imaxe dun destino turístico. Recentemente, López e Osácar (2008) aplicárono ao caso de Barcelona ao tratar de determinar a imaxe que ese destino consegue a través da longametraxe de Pedro Almodóvar «Todo sobre mi madre» (1999). Ambos os dous autores sosteñen que é unha boa ferramenta de transmisión dos elementos da súa identidade e do posicionamento que o destino previamente estableza, realizando como contribución o que denominan “Tourism Destination Placement” (TDP ou aparición do destino dentro da longametraxe).
Galicia posúe un rico patrimonio cinematográfico que reflicte localizacións de destinos turísticos dentro da nosa Comunidade. Por exemplo, «A lingua das bolboretas» (1999) e Allariz, «O lapis do carpinteiro» (2002) e A Coruña, «Trece badaladas» (2002) e Santiago de Compostela, «Os xirasoles cegos» (2008) e Ourense, «O ano da carracha» (2001) e Lugo, «Lena» (2003) e Vigo, entre moitas outras, ademais de diversos festivais como o «Festival de Cine Internacional de Ourense», que tamén poden axudar a fortalecer a imaxe de marca-país a nivel mundial. Por isto, consideramos viable converter as artes audiovisuais nun recurso turístico cultural que, por un lado, transmita a identidade dunha comunidade e, por outro, promocione o destino, neste caso Galicia.
Palabras clave: Promoción turística / Imaxe de marca / Marketing turístico / Turismo cinematográfico.