Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the health-check domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/esculca/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Proxectos de innovación educativa en aprendizaxe-servizo | Grupo de Investigación ESCULCA

Proxectos de innovación educativa en aprendizaxe-servizo

Proxecto Hermes

Inclusión, educación e pedagoxía dende a raíz

A finalidade deste proxecto baséase, en primeira instancia, en que parte do alumnado da materia de Diversidade e Escola Inclusiva do Grado de Mestre/a de Ed. Primaria e Dobre Grado de Mestre/a en Ed. Infantil e Primaria desenvolvan unha práctica educativa de Aprendizaxe-Servizo  no marco dunha institución educativa que traballe de forma específica coa diversidade funcional (neste caso, o CEE Manuel López Navalón). Asemade, o obxectivo de cara á comunidade é poñer en valor a entidades, asociacións e centros que traballan en prol da inserción sociolaboral de persoas con discapacidade. Concretamente, nesta primeira edición, traballamos tamén con asociacións que promoven a artesanía como unha vía de empregabilidade e socialización entre os/as seus/as usuarios/as.

A educación ten faciana de muller

O proxecto “A educación ten faciana de muller” nace como resposta subversiva á pegada androcéntrica aínda fortemente arraigada na educación. Forma parte do traballo desenvolto na materia “Teoría e Historia da Educación Escolar” e pretende facer visibles a mestras, pedagogas e mulleres no eido da educación en Galicia, que son absolutas descoñecidas para a maioría do alumnado, pese a constituír un espazo tradicional e estereotipicamente asignado ás mulleres como é a educación. Neste senso, o proxecto non só trata de comprometerse con esta realidade, senón que vai mais aló, dá resposta á unha necesidade social e educativa: educar dende perspectiva de xénero (ODS 5). En definitiva, o proxecto pon o foco nas educadoras que, a pesar de vivir no ostracismo social e cultural, formaron parte da historia da educación.

Grupos e contextos pedagóxicos

Desenvolvendo técnicas en espazos reais

 O proxecto céntrase na posta en práctica de estratexias en diferentes contextos que apoian o desenvolvemento dos grupos nas diversas fases polas que transitan. Enmarcado na materia “Técnicas de Educación e Formación en Grupo”, situada no 3º curso do Grao de Pedagoxía, este proxecto trata de dar resposta ás necesidades intra e intergrupais que se presentan nas entidades participantes. A través do deseño, implementación e avaliación de técnicas contextualizadas, o alumnado de Pedagoxía participa nun Proxecto de ApS no que vincula as competencias da materia co servizo á comunidade.

Proxecto PEINAS

Proxecto Pedagoxía Intercultural e Aprendizaxe-Servizo

O obxectivo xeral do proxecto PEINAS é que algúns dos alumnos da materia de Pedagoxía Intercultural situada no 2º Cuadrimestre do 2º Ano do Grao en Pedagoxía, podan desenvolver unha acción de Aprendizaxe-Servizo no marco dunha entidade que xestione a diversidade cultural. Estas organizacións son de diferente índole e atópanse repartidas por todo o territorio galego, polo que o servizo diversifícase en función de necesidades concretas.

Proxecto EXCORAS

Aprendizaxe experiencial a través do movemento na Educación Infantil

O Proxecto Excoras é un plan de traballo e formación do alumnado de 3º curso do Grao en Mestre/a de Educación Infantil, orientado á diversificación de contido en entidades de carácter social para nenos e nenas dos 3 aos 6 anos, mediante a realización de actividades baseadas na motricidade infantil (desenvolvemento das capacidades perceptivo-motrices e das habilidades motrices básicas) e na expresión corporal (linguaxe corporal, comunicación non verbal e creatividade a través do movemento).

Maestr@s + Educador@s

Construíndo a historia da educación en Galicia

O obxectivo deste proxecto é poñer en valor a traxectoria de educadores e educadoras que ao longo da historia de Galicia contribuiron a poñer os alicerces para unha cidadanía máis crítica e participativa.

Este proxecto enmárcase na matería de Teoría e Historia da Educación Escolar do Grao en Mestre de Educación Primaria da Universidade de Santiago de Compostela.

Parques infantís

Observando os parques infantís da cidade de Santiago de Compostela

O profesorado da Facultade de Educación (e tamén do GI ESCULCA) aplica un ApS con alumnado das materias de Xogo Infantil (4º curso) e Organización e Xestión do Centro Escolar (2º curso) cun dobre propósito:

  • Realizar unha observación da variable espacial dos parques infantís da cidade de Santiago de Compostela, analizando aspectos como a ubicación, accesibilidade, seguridade, estado de conservación e tipoloxía dos espazos.
  • Observar a tipoloxía de actividades e condutas derivadas do uso destes espazos por nenos e nenas.
Aprender a aprender cos deberes

O obxectivo do proxecto é promover unha práctica reflexiva do estudantado participante. Ao fornecer contextos reais de educación a nenas e nenos con dificultades no estudio, estase a formular unha experiencia de educación na acción. Non só como práctica docente de aula, senón no seguimento individual dos camiños de aprendizaxe de cada unha das persoas beneficiadas, o que permitirá que se poida reflexionar sobre a ensino-aprendizaxe de preto.

Arredor do rural

Comunidade de accións e saberes arredor do rural

A Comunidade de Accións e Saberes Arredor do Rural abrangue proxectos de innovación docente que combinan a utilización da Aprendizaxe-Servizo con iniciativas de innovación e emprendemento social nos contextos rurais. Constitúese nunha ponte entre profesorado universitario e o tecido de asociacións e cooperativas que se atopa neste.

As sinerxías buscan servir traballar no marco da crise ecosocial para construír futuros no medio rural sustentables e xustos, actuando na territorialización da educación, a cohesión paisaxe-comunidade e o coidado do territorio.