Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the health-check domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/esculca/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Proxectos de innovación educativa en MOOC e de apoio das TIC á docencia | Grupo de Investigación ESCULCA

Proxectos de innovación educativa en MOOC e de apoio das TIC á docencia

A cultura lúdica e musical a través do xogo tradicional

Profesores: José Eugenio Rodríguez Fernández (Coord.), Raúl Eirín Nemiña, Javier Rico Díaz, Carol Gillanders e José Agustín Candisano Mera

Materia: Música na Educación Primaria (2º curso do Grao en Mestre/a en Educación Primaria), Aprendizaxe e ensinanza da música (Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas), Motricidade infantil (3º curso do Grao en Mestre/a en Educación Infantil) e Didáctica da Educación Física (3º curso do Grao en Mestre/a en Educación Primaria).

Titulación: Grao en Mestre/a en Educación Primaria, Grao en Mestre/a en Educación Infantil e Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas

Curso: 2º curso, 3º curso e Máster

Cursos académicos de desenvolvemento: 2019/2020

Convocatoria: II Convocatoria de proxectos de innovación eductiva en MOOC e de apoio das TIC á docencia. Modalidade B: creación de materiais audiovisuais en formato “pílulas de coñecemento”.

Descrición:

No ámbito da Educación Física escolar, o xogo é o recurso de ensino-aprendizaxe máis importante polo seu carácter motivador. Os xogos tradicionais galegos, as danzas, bailes e cancións propias de Galicia tamén supoñen un elemento importante de transmisión do noso patrimonio artístico e cultural.

No ámbito da Educación Musical, as pezas musicais tradicionais tamén supoñen un importante medio de transmisión cultural, á vez que o alumnado adquire as competencias propias da materia, comprendendo os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social dende as artes e a música, ademais de que os estudantes desenvolvan habilidades de aprendizaxe e adquiran recursos para fomentar a participación en actividades musicais dentro e fóra da escola.

Os obxectivos do recurso multimedia proposto son:

  • Coñecer os principais xogos tradicionais propios de Galicia e a súa relación coa música e o movemento, identificando o seu valor como recurso educativo para a Educación infantil e primaria.
  • Exemplificar diferentes modalidades que supoñan unha aprendizaxe autónoma por parte do alumnado.
  • Realizar un tratamento interdisciplinar (Educación Física e Educación Musical) a través do xogo tradicional.

Deste xeito, elaboraranse 3 videos coa seguinte temática:

  • Vídeo 1: Vídeo de introdución ao xogo tradicional, deténdose nas características do movemento e a música. Xogo tradicional propio de Galicia e outros xogos do mundo (multiculturais).
  • Vídeo 2: O xogo tradicional de Galicia. Xogos de nenos, adultos e interxeneracionais.
  • Vídeo 3: Xogo tradicional multicultural. Coñecemento e valoración doutras culturas a través do xogo tradicional.
Aprendizaxe de danzas e bailes tradicionais no ámbito educativo

Profesores: José Eugenio Rodríguez Fernández (Coord.), Raúl Eirín Nemiña, Carol Gillanders, José Agustín Candisano Mera e Laura Tojeiro Pérez

Materias: Música na Educación Primaria (2º curso do Grao en Mestre/a en Educación Primaria), Aprendizaxe e ensinanza da música (Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas), Motricidade Infantil (3º curso do Grao en Mestre/a en Educación Infantil) e Didáctica da Educación Física (3º curso do Grao en Mestre/a en Educación Primaria) 

Titulación: Grao en Mestre/a en Educación Primaria, Grao en Mestre/a en Educación Infantil e Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas

Curso: 2º curso,  3º curso e Máster

Cursos académicos de desenvolvemento:  2018/2019

Convocatoria: I Convocatoria de proxectos de innovación eductiva en MOOC e de apoio das TIC á docencia. Modalidade B: creación de materiais audiovisuais en formato “pílulas de coñecemento”

Descrición:

A aprendizaxe das danzas tradicionais da propia rexión é parte do currículo da educación primaria en Galicia. Con todo, só unha procentaxe minoritaria do alumnado –futuros docentes nesta etapa educativa- tiveron algún tipo de experiencia relacionada con ela. Ademais, os materiais específicos existentes para a súa aprendizaxe son contados e fan falta materiais gratuitos.

Os obxectivos do recurso multimedia proposto foron:

  • Exemplificar os principais puntos básicos da muiñeira de forma que se poidan aprender de maneira individual e autónoma.
  • Explicar a contrución dunha muiñeira e ofrecer exemplos fáciles de bailar.

Finalmente elaboráronse 4 videos:

  • Video 1. Historia da muiñeira, repasando os aspectos básicos desta modalidade e do traxe característico deste baile tradicional galego.
  • Video 2. A muiñeira paso a paso.
  • Video 3. Exemplificación dunha muiñeira polo alumnado das materias implicadas neste proxecto.
  • Video 4. Exemplificación dunha foliada polo alumnado das materias implicadas neste proxecto.

Publicacións derivadas:

4 videos didácticos aloxados en USC TV.

C-ApS-ulas formativas: acción e innovación na universidade

Profesores: Miguel Á. Santos Rego (Coord.), Alexandre Sotelino Losada, José Eugenio Rodríguez Fernández, Ana Vázquez Rodríguez e Jesica Núñez García

Dirixido a: Proxectos de aprendizaxe-servizo (ApS) que se están a desenvolver na USC en materias de diferentes titulacións.

Cursos académicos de desenvolvemento: 2019/2020

Convocatoria: II Convocatoria de proxectos de innovación eductiva en MOOC e de apoio das TIC á docencia. Modalidade B: creación de materiais audiovisuais en formato “pílulas de coñecemento”

Descrición: 

Con este recurso preténdese dar resposta á expansión que a ApS está a experimentar na USC nos últimos cursos académicos, coa finalidade de dotar de rigor pedagóxico aos proxectos que se desenvolven na institución compostelá.

O Plan Estratéxico da USC propón directamente a promoción da ApS do seguinte modo: “utilizar as ferramentas educativas virtuais da USC como elemento de promoción, seguimento e xestión das actividades de aprendizaxe-servizo desenvolvidas entre a Universidade e as entidades do terceiro sector” (p. 64).Así pois, o obxectivo principal do recurso é ofrecer apoio aos docentes que participan en proxectos de ApS, ou ben a aqueles que se queren iniciar nesta metodoloxía. Materialízase nos seguintes obxectivos específicos:

• Transmitir os principios pedagóxicos que definen a aprendizaxe-servizo.• Propoñer un modelo de avaliación das aprendizaxes nos estudantes implicados.• Analizar o papel de cada un dos axentes implicados nun proxecto (profesorado, alumnado e entidades).

Están previstos un total de 3 vídeos en torno ás seguintes temáticas:

1. Introdución á ApS. Aproximación teórica e conceptual a esta metodoloxía na universidade, con indicacións e procedementos de boas prácticas no deseño e implementación de proxectos, atendendo especialmente ás fases polas que debe pasar o proceso.

2. Avaliación (no alumnado, no profesorado e a materia, e na comunidade). Atenderase ao deseño e aplicación de instrumentos de avaliación, prestando especial atención aos que pretenden dar conta das aprendizaxes nos/as estudantes da USC. Analizaranse os criterios de calidade que debe ter un proxecto.

3. Axentes. Estudarase o papel a desempeñar por cada un dos axentes implicados na ApS. Concretamente, as funcións e actividades que desenvolverán os docentes, o alumnado e as entidades colaboradoras en cada unha das diferentes etapas dun proxecto.

Estes vídeos poderán ser utilizados por calquera docente interesado pola ApS. Pero, tamén, é de interese na formación do alumnado e dos socios comunitarios, coa intención de familiarizalos con esta estratexia educativa.

Serán empregados nas actividades formativas que organiza o GI ESCULCA, tanto para profesorado universitario no marco do PFID, como para docentes doutros niveis educativos (formación continua homologada pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional).

Neste senso, pretende ser unha ferramenta que acompañe aos axentes que se interesan por esta metodoloxía e dar pautas para unha correcta implementación baseada en principios de calidade contrastados.

Ver vídeo sobre a temática 1 – Introducción á ApS